Ledjes van de Action

Hier kunnen liefhebbers van andere Lego thema's zoals: Chima, Hobbit, Indiana Jones,... met elkaar van gedachten en ideeën uitwisselen.

Ledjes van de Action

Berichtdoor Wilchry » vr 26 dec 2014, 12:47

Ik heb even zitten experimenteren met de Ledjes van de Action die door de club beschikbaar zijn gesteld voor K&B.

Ik heb ontdekt dat je deze leddraad op elke gewenste plek kunt door knippen en zo op deze manier makkelijk kunt inkorten
als deze te lang is voor je bouwwerk.
Het afgeknipte stukje kun je ook weer gebruiken door met een mesje een beetje van de draadbescherming af te krassen en hier een
draadje aan te solderen wat je dan weer kunt verbinden met een 3 volt batterij of trafo. Let op dat je niet meer dan 3 volt gebruikt.
Als je meer dan 3 volt wil gebruiken dan moet er een weerstand tussen.
Je kunt ook de 2 stukken weer met elkaar verbinden met een draad waardoor je een stuk kunt overbruggen waar je geen licht nodig hebt.
Hou er wel rekening mee dat je de leds maar op 1 manier aan kunt sluiten. Als ze niet branden de aansluitdraadjes even omdraaien.

Het bovenstaande is mogelijk omdat het 3v leds zijn die parallel geschakeld zijn. Dwz elke led wordt apart voorzien van stroom.

Wilchry
Lego treinen 12v computer gestuurd
Wilchry

Re: Ledjes van de Action

Berichtdoor FrankDH » do 01 jan 2015, 18:35

Bedankt voor de interessante info Wilchry! :dikke_duim:
FrankDH

Re: Ledjes van de Action

Berichtdoor Masterjedilex » vr 02 jan 2015, 11:55

Goed dat je dat eens uitgetest hebt! Dan kan ik die van mij ook aanpassen ;)

Bedankt voor de info :D
The force will be with you always!
Masterjedilex

Keer terug naar Andere Thema's